onsdag 19 november 2008

Landsförrädare?

Imorgon torsdag röstar riksdagan om att avskaffa Sverige som självständig nation, det så kallade Lissabonfördraget. Mer info om Lissabonfördraget finns till exempel här

Följande personer sitter i riksdagen med västerbottniskt mandat:

Ulla Löfgren Moderaterna
Maud Olofsson Centerpartiet
Maria Lundqvist-Brömster Folkpartiet
Gunilla Tjernberg Kristdemokraterna
Ibrahim Baylan Socialdemokraterna
Britta Rådström Socialdemokraterna
KG Abramsson Socialdemokraterna
Helén Pettersson Socialdemokraterna
Lars Lilja Socialdemokraterna
Liselotte Olsson Vänsterpartiet
Thomas Nihlén Miljöpartiet

Vilka av dessa som med rätta kan betecknas som quislingar och landsförrädare hoppas Westerbotten kunna berätta om imorgon efter omröstningen. Miljöpartiet och Vänsterpartiet har sagt att de ska rösta emot så Liselotte och Thomas kanske man kan lita på.

En film om Lissabonfördraget och demokratin inom EU kan ses nedan:


44 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er finnpajsare i norr!

Ni vet väl om att ni är inget annat än finnar och samer däruppe i norr så lägg ned allt snack om "svensk etnicitet" för den har ni ingenting med att göra uppe i ödemarken!

Ni införlivades med hugg och slag i det Svenska samhället fullt ut på sent 1700-tal och då var ni inte läs och skrivkunniga ens en gång. Den etniske svensken har historiskt aldrig varit bosatt norr om Älvkarleby utan först när dom retardenta norrlänningarna skulle "domesticeras" i början på 1600-talet så skedde en obetydlig och långsam utvandring till ödemarken i norr. Norrlänningen har av svenska kungen fått lov att stanna kvar på Sveriges territorium för att det behövdes arbetskraft (någon bakom spaden) när skogen, vattenkraften och gruvorna skulle exploateras, i övrigt så var ni inte önskvärda. Att vi, etniska svenskar, skall tvingas bära den ryggsäck norrlänningar utgör på det svenska samhället måste få ett slut. Vår skog skall inte finansiera fina asfalterade vägar i ödemarken som knappt någon utnyttjar. Likadant är det med våran el och våra gruvor som vi med eget kapital och tekniskt kunnande byggt upp. Det överskott dessa verksamheter genererar måste oavkortat gå tillbaks till svensken och inte avvattnas till att stödja meningslösa aktiviteter i ödemarken. Alkoholkonsumtionen i norrland är exeptionell hög och dess biverkningar för samhället enorm. Norrlänningars benägenhet att supa kan jämställas med Ryssarnas asociala drickande och kostar därför samhället enorma summor pengar i sjukfrånvaro. Vidare så är norrlänningar av ett klent psyke och har därför en mycket större benägenhet till självmord än svensken samtidigt som dom belastar sjukvården med upp till 50 % mera än den "riktige" svensken.

Skam är det när norrlänningen, som utnyttjar vårat utbildningssystem gratis och i övrigt åker snålskjuts på våra skattemedel börjar häva sig och säga, jag är etnisk svensk. Nej, ni är inte etniska svenskar utan ni kommer ifrån dom lösspringande "skrifinnar" och samerna som bebodde ödemarken i norr och ni fyller ingen funktion längre. Åk ut till Finnmarkerna och till Kola-halvön där ni hör hemma, för att vi vill att Sverige skall tillhöra Europa!

Ps. Det stavas, Västerbotten!

Hälsningar

Svensken!

Anonym sa...

Hej på dig så kallade spridare av "fria nyheter"!

Jag fick ditt "flygblad" i min brevlåda, men finner inte denna på din s.k. bloggsida. Var ska man lämna kommentarer? Eller var det ett simpelt sätt att få flera träffar på din ytterst subjektiva bloggsida?

Jag är själv invandrare och blir illa berörd när jag från en del håll (även om dessa är ytterst få) blir bemött med sådanna fakta som du kommer med.

Jag håller med dig så långt att invandringspolitiken har stora brister, men där slutar även vår enighet i frågan. Du utger dig för att vara en spridare av fria nyheter, men kan inte objektivt belysa problemet. Du drar alla över en kam.

Jag vill inte heller ha människor som är för hedersmord i Sverige. Antingen skall de ändra uppfattning eller så ska de inte vara kvar. Men jag vill inte ha personer i detta land som sprider hat heller. Frågan är var man ska skicka sånna som du?

Det är en skymf mot mig och alla hederliga invandrare att du drar alla över en kam. Vi invandrare är inte en homogen grupp. Inte ens de från samma länder är en homogen grupp.
Vad tror du att en thailändare tror om svenska medelåldermän? Att de är pedofiler? Nej...det är självfallet bara en liten del av svenska medelsåldersmän som är pedofiler.
Jag diskuterar gärna alla aspekter kring invandring och invadringspolitiken, men tycker att det är fegt att du inte ens namnger dig själv. Vem ger dig rättigheten att vara anonym, när du hänger ut folk på din sida?
Våga åtminstone stå för dina ord. Skriv debattinlägg i VK och stå på torget och skrik ut vad du vill säga, istället för att smyga till folks brevlådor mitt i natten. Fegt...var ordet!

Jag är bredd att möta dig på något café för att diskutera som vanligt folk. En del saker du skriver om har en poäng, men det framförs på fel sätt. Retorik är nog ett ord du har hört talas om, men troligen inte vet innebörden av!

Det är sådanna obildade människor som du, de som begår hedersmord, de som är fanatiskt religiösa (kristna så som muslimer), kvinnoförtryckare, homofober, etc...enkelt uttryckt alla som sprider hat som är farliga för samhället.

Jag ger dig all rätt att uttrycka dig, för vi bor i ett fritt land. Men om du t.ex påstår att 2+2=5...då måste jag reagera hårt och få dig att fatta att 2+2=4.

Utlys ett allmänt möte på din bloggsida (eller varför inte utlysa det som du brukar göra genom att smyga på folks brevlådor!) så lovar jag att jag kommer dit och diskuterar världsliga ting med dig.

Förresten...enda sättet för ett fritt Europa utan krig med ekonomisk stabilitet som kan mäta sig mot USA, Kina, Indien, Japan och Ryssland är ett enat Europa. Kalla inte de som fattar innebörden av Lissabonfördraget för landsförrädare. Visst du kan vinna några obildade männikors röster på det sättet, men inse att EU kommer på sikt att bli en stat.

Jag vet varför sånna som du är emot det...för ni kan ju inte starta ert "fjärde rike" i ett enat Europa!

Utlys mötet...så ska jag krossa alla dina argument live.
Snälla utlys ett möte... eller är du så feg som du framstår på din bloggsida och i ditt flygblad?

Anonym sa...

Hej anonym!
Vill du stilla din debatt lusta i detta ämne så gå då gärna i på "exilen"
http://www.exilen.eu/showthread.php?tid=3608
Där kommer du få möjlighet till den disskussion du längtar efter.
Däremot finns ingen anledning till möte mellan dig(er) och "Westerbotten"
Bengt

Anonym sa...

Jaha du!

Som jag sa...Westerbotten...eller Bengt (eller vad du än heter).
Du vågar inte ta en debatt bland majoriteten som inte tycker som du!

Istället hänvisas jag till en sajt för att stilla min "debatt lusta" där dina likasinnade är överrepresenterade.
Det heter faktiskt debattlust, och inte debatt lusta. Kanske en SFI kurs vore något att rekommendera dig!

Jag har ingen längtan att träffa dig heller. Jag syftade på att du skulle ta debatten offentligt...något som du varken törs eller kan!

/Om du heter "Bengt" så heter jag "Ali"

Westerbotten sa...

Försök att inte vara så aggressiv och lättkränkt, finns det några faktafel i det flygblad du talar om eller är det sanningen som gör ont?

Den enda bloggpost jag gjort om flygblad finns på: http://westerbotten.blogspot.com/2008/10/vk-gr-reklam-fr-flygblad.html
(Finns även under etiketten "flygblad" i högerspalten)
Du får naturligtvis rösta på ett parti som förespråkar ett fortsatt rikligt inflöde av personer från afrika och mellanöstern om du så önskar.

Det jag undrar är om någon omprövat sitt politiska ställningstagande pga det flygblad som nämndes i den tidigare bloggposten eller om folk är helt oberörda eller kastar bort det oläst.

"Fria Nyheter" är en annan blogg, även om jag refererar till den ibland.

Anonym sa...

Jag tycker bara att du utnyttjar statsitiken i fel syfte.
Om invandring var en dålig affär då hade USA och Kanada inte funnits idag.
Ditt problem är att du försöker vinna röster genom att vrida och vända på en del sanningar plockade ur sitt sammanhang.
Du påstår att bl.a. alla invandrare (eller ironiskt som du kallar oss för berikare) t.ex jobbar svart. Så är ju inte fallet. Jag har många vänner som svenskfödda som har jobbat/jobbar svart. Ska vi utvisa de också? Vart då? Hur många hantverkare jobbar inte svart? Är alla dessa utlänningar? Heter alla hantverkare Ali och Muhammed?

Att jobba svart är en arbetsmarknadspolitisk och skattepolitikst problem. Jag är själv borgerligt politisk aktiv, så jag vet vad jag pratar om.

Du skriver "är det sanningen som gör ont?" Vad du skriver är inte sanningen för mig. Samhället har inte betalat för min förlossning, dagis, låg och mellanstadie. och hälsovård som barn. Där har du ca 700-800000 kr som samhället har sparat på mig. Jag har gått igenom högstadiet och universitetet här och har haft fastjobb från den dag jag tog min akademiska examen (medicinare). Jag är alltså en skattebetalare (betalar mer skatt än de flesta då jag tjänar bra dessutom) och inom några år har jag betalat igen min studieskuld och har betalat mer skatt än som har satsats på mig. Sedan ska jag jobba minst 35-30 år till. Mycket skatt blir det! Just detta är kärnan i hur USA har dragit till sig spetskompetens. Invadring kan vara lönsam för ett land om det sköts på rätt sätt.

Sedan så tycker jag att alla moderna och demokratiska samhällen ska ta emot flyktingar och invandrare, även om de är inte är högutbildade. Problemet är att Sverige tar emot kanske för många jämfört med andra länder. Då ska andra länder ta större ansvar. Detta kan vi göra genom EU och internationella samarbeten.

Förresten...Lissabonfördraget gick igenom (haha!). 25 av 27 länder klara. Inom 1-2 år är det färdigt. Inom 10 år är EU en stat...skriv upp det...för det kommer att bli så!

Nej du...att lösa invadringspolitiken är inte att lägga rösten på SD eller andra främlingsfientliga partier. Lösningen är att försöka lösa problemet på andra sätt. Läs noga detta: EU!

Jag skriver igen...jag vill inte heller ha folk som begår hedersmord, fanatiska muslimer och kristna...och alla andra som sprider hat i Sverige. Du är en av de som sprider hat...vad ska man göra med sånna som du?

Eller svara mig vad tycker du man ska göra med en skötsam invandrare som är utbildad, jobbar, betalar skatt och aldrig någonsin har begått något brott? En sånn som jag? Ska du skicka tillbaks mig också om du får göra som du vill?
/"Ali"

Westerbotten sa...

"Alla berikare jobbar svart" kan jag inte påminna mig att jag skulle ha skrivit någon gång, sitter du och fabulerar? Tror inte heller att jag skrivit något om invandring som primärt en kostnadsfråga.

Själv skulle jag helst se att man la ner asylpolitiken, vill man söka asyl kan man bege sig till Kina eller Indien, där finns det gott om pengar nuförtiden.

Du tillhör inte denna bloggs primära målgrupp, det är ingen som tvingar dig att gå in här och läsa.

Är det någon som är hatisk i denna diskussion är det väl ändå du? Jag har inget behov av att få fönsterrutor sönderslagna av aggressiva invandrare (eller någon annan heller för den delen), är det så svårt att förstå?

Vill du som politiker göra en insats för att de svartarbetande illegala invandrarna spåras upp och utvisas önskar jag dig all lycka.

Anonym sa...

Du har på andra ställen insinuerat att alla invadrare, eller berikare jobbar svart.

Du svarade inte på min mycket enkla fråga.

Vill du utvisa mig också?
Det är en enkel fråga som förtjänar ett enkelt svar!

Jag håller definitivt inte med dig, men jag tycker inte att du ska få dina rutor krossade av någon. Det vore att sänka sig till din och dina kameraters nivåer.

För vad du gör är att du sprider hat om oss "svartskallar"...och då är den idiot som krossar mina fönster för jag råkar ha svart hår.
Och detta har du bidragit till!

/Ali

Anonym sa...

Ps. Invandrare skall det stå....N:et föll bort!

Medger du att du inte namnger dig för att någon idiot kommer att krossa dina fönster...?

Men som jag påpekar så drar du alla oss invandrare över en kam, vilket gör att kanske en annan idiot från dina likasinnade krossar mina rutor...för du har gjort mig till en måltavla. Detta skiter ju förstås fullständigt i. Eller hur?

Hur gör du när du hamnar hos mig som patient...hur kan du låta dig behandlas av oss "berikare"...som kan vara en av de där "bergskurderna" (citat från dig, När du skiver om Jabar A).

I det läget är du inte så uppkäftig va? Då är jag ok, som hjälper dig? Oroa dig inte även om du skulle ha ett hakkors i pannan skulle jag behandla dig...det är mitt jobb! Jag anser fortfarande att du är en människa...kanske inte så mycket värd i mina ögon...men ändå en människa!

Jag ger mig inte förrän jag får ett svar om du ska även skicka hem mig...som har bott här nästan 2/3 av mitt liv?

SVARA PÅ FRÅGAN! Så djävla otydlig är väl inte min svenska så du inte uppfattar den?
/Ali

Anonym sa...

Till Anonym (tänk om folk kunde vara så smarta så dom hittade på ett nickname så man slapp att snacka med en grå massa som kallar sig "anonym"? Hur svårt är det egentligen?)

Nåväl, du ställer en fråga till Westerbotten där du ber honom svara på om du också skall skickas hem. Låt mig få kontra med några motfrågor. Hur identifierar du dig, som bott i Sverige två tredjedelar av ditt liv? Identifierar du dig som svensk? Lever du som en svensk? Respekterar och omfamnar du den svenska värdegrunden? Tar du en aktiv roll i det svenska samhället? Följer du svenska lagar?

Dom frågorna är nämligen väldigt viktiga att veta svaret på innan man överhuvudtaget kan diskutera i termer som "skicka hem".

Anonym sa...

Fenirsulv, Good point!

Svaret på dina frågor är ja.

Men det stod inte i pannan på mig att jag skulle bli som jag blev.

Hur vet vi vilka som blir "svenskar". Jag är mer svensk än de flesta svenskar jag känner. Det har t.o.m en rasist sagt till mig och klappat mig på axeln (för övrigt var han en tragisk typ...).

Följdfrågan blir...vad gör vi med alla svenskfödda....svenskar som inte beter sig som "svenskar"? Vart ska ni deportera de?
Vart deporterar ni t.ex fanatiker från knutby. Kristibrud får väl anses som mycket avvikande från medelsvensson...vart ska ni deportera henne?

Var går gränsen för vad svenskhet är? Om man inte kollar på kalle anka på jul? Om man inte dansar små grodorna? Tillhöra SD...är ju inte särskild svenskt...det är ju inte många som sympatiserar med de?

Svenskhet känner man i sitt hjärta...ingen kan tvinga in den känslan eller ta ut den med våld!
/Ali

Anonym sa...

Tack för svar Ali. För det första kan vi väl med en gång utgå från att etniska svenskar "kastar" vi inte ut från landet, det ställer sig tämligen självklart. Sedan tycker jag att du svarade bra på "testfrågorna", om man nu får kalla dom det.

När man ställer frågan "vem är svensk" så är det inte alltid helt lätt för en del att svara på det. Förenklat brukar man dock säga att den som av sig själv och andra i allt väsentligt upplevs som svensk då också är det, även om man som du är född i ett annat land. Svaret du gav på mina frågor skulle då, tillsammans med det du tillade själv, bli att du numera är att betrakta som svensk. Jag förutsätter dock att du aldrig glömmer vem du är eller var du har dina rötter, hur svensk du än må bli. Sådant är viktigt, anser jag.

Själv är jag etnisk svensk sedan åtminstone 1400-talet, enligt släktforskning, men bor numera i Turkiet. Jag anammar turkisk kultur, turkiska sedvänjor, följer naturligtvis lagarna i landet och uppför mig på ett sätt som tydligt visar att jag accepterar och respekterar Turkiet som nation och turkarna som folk. Om fler av våra invandrare i Sverige skulle göra samma sak vore mycket vunnet, men tyvärr har vissa grupper väldigt svårt för det. Man väljer istället att etablera etniska enklaver i dom olika miljonprogramsområdena runt om i Sverige och fjärmar sig på alla sätt från Sverige och svenskarna. Du har uppenbarligen valt en annan väg, och för det vill jag gratulera dig.

Anonym sa...

Fenirsulv, Tack för ditt svar!

Håller helt med dig att det är fel att många invadrare bosätter sig i förorter. Från dag ett bestämde mina föräldrar att vi skulle anspassa oss. Vi var på sätt och vis anpassade innan ens vi kom hit. Liberalismen har varit ett ledord i mitt liv.
Min far bestämde att vi skulle förflyttas till flyktingförläggning i Svappavaara, och jag kan lova dig...större kontrast än så är svår att uppnå. Från en stad på 8 miljoner till en by på 3000...! Kallt, djävligt, men jag lärde mig svenska där...vi brukade lira fotboll med svenska barn 3 på natten mitt i sommaren, för det var för ljust att sova...det var en härlig tid!

Jag var första och ända invandraren på min skola när vi flyttade till en annan by.

Jag insåg snart att svenskar är som "sniglar"...tröga, försiktiga, men om man kommer igenom det hårda skalet...är de mjuka som bara den.

Personligen tycker jag man ska för integrationens skull sprida ut invnadrarna!

Jag vet att etniska svenskar inte går att deportera...men det vore bra om man kunde bli av med en del både etniska svenskar...och invandrare som inte håller måttet...och inte vill förbättra sig! Sånna som är oförbättliga! Hopplösa! En del finns på den här sidan!

Efter allt jag uppnått i Sverige, känns det fördjävligt, när en sådan trångsynt bloggare...som "Westerbotten" drar alla över en kam.

Mina rötter har jag inte glömt. Smörgåsbord-metoden, tillämpas av mig. Jag tar till mig det bästa ur båda kulturerna och blir en bättre människa!
/Ali

Anonym sa...

Ali skrev: "Om invandring var en dålig affär då hade USA och Kanada inte funnits idag".

Varför tror du det? Varför drar du all invandring över en kam?

Det är naturligtvis stor skillnad (för mottagarlandet) mellan en invandring a la Karl Oskar och Kristina, där de som invandrar får en bit mark, men därefter får de klara sig själv från dag 1 och Sveriges världsunika invandringspolitik, där de som invandrar ekonomiskt belastar dem som redan finns i landet från dag 1 och för obegränsad tid (alltför ofta för resten av sitt liv).

Sveriges världsunika invandringspolitik dvs kvantitativt enorm + noll krav på att de som invandrar är anställningsbara + obegränsad omedelbar tillgång till alla socialförsäkringssystem för dem som invandrar - detta har aldrig tidigare prövats någonsin, någonstans på jordklotet.

Av lätt insedda skäl...

Anonym sa...

Muninn,

Läs tidigare inlägg..
Jag som läkare är en vinstaffär för Sverige...Ska ni skicka hem mig med för att jag heter Ali...

60% av microsofts programmerare...är indier! Svartskallar som ni kallar de...
Är de värdelösa också?
Vad har du föroperativt system...vem har utvecklat den! Obs en indier...kasta bort den då...Den är ju bara skit!

Nej...argumenten håller inte...

Ni ser alla som inte sköter sig.

I Thailand skriver man inte om trevliga svenskar som åker dit på semester (vilket är majoriteten), nej då...de skriver om svenska medelsåldermän som är pedofiler (en promille av alla som åker dir från Sverige!)

Bar nyheter är inga nyheter...ni byggar alla fördomar på allt negativt ni ser...som att ni tittar på en skog med 100 tärd, men ni ser bara 8-9 st ruttna...de nadra 91-92 då? Är de ruttna de med?
/Ali

/Ali

Anonym sa...

Ali skrev: "Nej du...att lösa invadringspolitiken är inte att lägga rösten på SD eller andra främlingsfientliga partier. Lösningen är att försöka lösa problemet på andra sätt. Läs noga detta: EU!"

Du bör nog ta en paus från din grandiositet och läsa på vad EU:s centralstyrda politik står för innan du försöker ta en seriös diskussion.

I övrigt, invandrare som ställer på det svenska samhällskontraktet, jobbar, betalar skatt och lever ett hederligt liv samt anstränger sig för att assimileras. Inga problem!

Problemet i dagens Sverige består av 80-90% arbetslöshet bland specifika invandrargrupper från ME och afrikas horn, som förväntar livstids försörjning av skattebetalarna.

Dessutom har vi procentuell andel grovt kriminella invandrare (ofta från områdena ovan) som fyller våra fångvårdsanstalter till bredden. Något som jag råkar ha insyn i men som går förbi svensson eftersom detta förtigs systematiskt.

Alltså, hederliga invandrare som vill dra ett strå till stacken: välkomna.

Parasiterande kriminellt pack: åt helvete med er!

Anonym sa...

"bar" ska vara "bra" och "tärd"...ska vara "träd"
/Ali

Anonym sa...

Trader...
Bra att du inte dra rikigt alla över en kam. du begränsar dig till vissa folkgrupper. Framsteg.

Håller med det du skriver om att vissa grupper har större problem.

Men alla är inte onda. Kan du plocka ut de 10% som är ok från de andra 90% när de söker asyl?
Står det i pannan på de...att den här djäveln är en dittan eller dattan?

Inte så lätt! Antar att du skiter i de 10%.

Frågan är vad gör vi med de svenskar som halvfyller den andra delen av våra fängelser...vart skickar vi de?

Vart skickar du Eklund som mördade Engla? Vem tar emot honom?
/Ali

Anonym sa...

Jag har läst tidigare inlägg.

Du jämför med skogsbruk. Om en nyplantering (=invandring) är ekonomiskt gynnsam beror av, hur pass många träd som ger prima virke - vi kan kalla detta för "kärnarbetskraft".

Här är en länk till en rapport från Socialstyrelsen.

http://tinyurl.com/Muninn

(Om den inte skulle fungera, så har jag delat upp ursprunglig i URL tre delar.

http://www.socialstyrelsen.se/NR/rdonlyres/

6BA28164-0E48-4F40-951B-181A84A2E74A/0/

20061111.pdf )

Studera diagrammen på sidan 63.

Definitionen på "instabil arbetskraft" finns på sidan 56.

Som framgår, så omfattar "instabil arbetskraft" alltifrån hemmafruar med deltidsarbete och extraknäckande studenter, till huckleförsedda damer från förorten som då och då sätts på knyppelkurser mot ersättning.

Ytterst få i denna grupp försörjer sig själva utan extra stöd av offentliga bidrag (eller kompletterande svartjobb). Hemmafruar/-män till partner som tjänar någorlunda bra, är väl ett undantag. 0,5 basbelopp är verkligen ingenting i dagsläget (20500 kr före skatt).

Man skall vidare ha klart för sig, att även bland de invandrare som är en del av den stabila arbetskraften, så är många sysselsatta i den industrin som de själva har skapat genom sitt invandrarskap.

Är det en ekonomiskt lönsam nyplantering som avbildas?

Anonym sa...

Muninn,

Min huvudfråga består, som ingen tycks vilja besvara:

Samhället har inte betalat för min förlossning, dagis, barnsjukvård, låg och mellanstadieutbildning.

Idag är jag Läkare....jag har betalat skatt från dag ett då jag blev klar. Om 2-3 år är min studieskuld betald. Jag kommer att ha varit mer lönsam än mina etnsika svenska kollegor när vi går i pension. Jag betalar avsevärt mer skatt än medelsvensson, då jag tjänar relativt bra. Ingen VD-lön precis, men helt ok.

Är jag en förlustaffär?

Ska ni skicka hem mig med?

Skulle uppskatta om jag fick svar på denna fråga?
/Ali

Anonym sa...

Det är mkt lätt att plocka ut de ca 5% konventionsflyktingar som har riktiga asylskäl, de slänger nämligen inte sina pass i diket eller beter sig som svin som tror de äger landet när de kommer hit. Dessutom finns konventionsflyktingarna namngivna på UNHCR:s listor. Så spara dina antaganden du.

Vad beträffar svenskarna som "halvfyller den andra delen av fängelser" så finns de inte, det har jag sett med egna ögon vid återkommande besök på Sveriges tre säkerhetsanstalter samt specialavdelningar för sexualbrottslingar. Så var det med "fördomarna".
Det är sällan man träffar på en etnisk svensk på dessa ställen.
Visst finns det svenska kriminella, hade det bara handlat om dessa så hade kriminaliteten i landet legat kvar på 70-talsnivå.

Vi vill inte ha detta drägg inom landets gränser. Det är MÅNGA svenskar som är förbannat trötta på detta pack och kokpunkten är nära. Vi svenskar har inget att bevisa eller be om ursäkt för, det ska du ha klart för dig!

Ta vilken kommun som helst i Sverige som blivit "berikad" av detta pack och håll en folkomröstning, så ska du se att resultatet blir detsamma.

Anonym sa...

Och du, du har redan fått svar på din fråga. Ditt provocerande och aggressiva sätt ska du nog tona ner om du inte vill halka med när det blir dags för mass-repatriering.

Vi skiter i hur mkt skatt du betalar om du beter dig som de andra svinen. Här i Sverige köper man inte en plats, man förtjänar den.

Anonym sa...

Trader,

Du som verkar vara så "insatt"!

Frågan jag inte har fått svar på än!

Är du en av de som vill skicka hem mig med? Eller bara dräggen? Vad gör vi med Svenska drägg?

Om jag får välja mellan Kristibrud, en kvinnoförtryckande imam, Anders Eklund, Hagamannen (från min stad) och en serbisk knarkkung och en irakisk massmördare, som ska ut ur Sverige...blir svaret lätt. Alla sex är obotliga och kan ej rehabiliteras och anpassas till att vara normala svenskar.

Alla ska ut! Vad gör vi med de tre svenska dräggen, vart sönder de?

Och återigen hur gör du med mig? Ska jag hem med?
/Ali

Anonym sa...

Ali skrev: "Min huvudfråga består, som ingen tycks vilja besvara: ...Är jag en förlustaffär?"

Varför är det en HUVUD-fråga??

Att utnämna din egen person (!) till den svenska invandringspolitikens huvudfråga (!) framstår som obeskrivligt egotrippat.

Vad har en (1) person för relevans, när man skall bedöma konsekvenserna för svenskbefolkningen av den världsunika invandringspolitiken?

Du verkar klaga över, att andra skribenter (enligt dig) har ett för smalt underlag för sina bedömning, att den världsunika invandringspolitiken är en katastrof för svenskbefolkningen.

Själv har du tydligen ett underlag på exakt en (1) person.

---

Jag har gett dig en länk, där du kan studera profilen på nyplanteringen (=invandringen) i Sverige.

Är det en ekonomiskt lönsam nyplantering som avbildas?

Anonym sa...

Trodde jag uttryckte mig klart tidigare när jag skrev följande:

"invandrare som ställer på det svenska samhällskontraktet, jobbar, betalar skatt och lever ett hederligt liv samt anstränger sig för att assimileras. Inga problem!"

Vad gäller Eklund, Hagamannen och andra etniska kriminella svenskar som får schavottera i pressen, medan locket läggs på vad gäller de 50 ggr antalet utlänningar som begår lika bestialiska gärningar så faller det på
Sveriges ansvar för att spärra in sina egna kriminella, vi behöver sannerligen inte importera mer av dessa drägg och ska inte lösa problemen för misslyckade samhällen runt om i världen.

Har jag uttryckt mig klart nog?

Anonym sa...

Trader,

Jag förtjänar min plats minst lika mycket som du!

Har aldrig jobbat svart. Har inte begått brott. Har t.o.m betalat den symboliska TV-avgiften när jag var student (ytterst ovanligt kan jag lova dig för en student!)

Bara för att jag behärskar svenska bra behöver du inte ta illa upp.

Det här är väl en diskussionsplats.
Aggressiv är jag inte heller, men du verkar ju vara det. För om jag inte gör precis som du vill...då ska jag hem....när det blir massdeportering! Nu är det ditt sanna jag som talar!

Dröm vidare! Den dagen kommer aldrig att komma!

Låt oss hålla det här på en respektabel nivå...för om du vill hamna på skinnheadnivån...kan jag också dra lite blattenivån!
Jag har även rikt ordförråd på förolämpningar...om det skulle behövas. Hade faktiskt en femma i svenska...när jag gick ut natur...!

Underskatta mig inte bara för att jag heter Ali. De släpper inte in korkade människor på läkarlinjen! Endast eliten får komma in...!

Inget ont sagt om andra yrken...men jag inte direkt brist på hjärnceller så att säga
/Ali

Anonym sa...

Du får tillbaka med samma mynt som du ger, så enkelt är det.

Om det är, som det verkar, att du är ute efter att imponera så har du hamnat snett. Varken "femma i svenska" eller att tillhöra "eliten som kommer in på läkarlinjen" gör något intryck här.

För mitt vidkommande saknar det betydelse om du är hjärtspecialist på Sahlgrenska eller dikesgrävare på kommunen, så länge du ställer upp på det jag skrev ovan.

Westerbotten sa...

"Du har på andra ställen insinuerat att alla invadrare, eller berikare jobbar svart." Det påståendet håller jag inte med om. Du får gärna referera till var jag skulle ha insinuerat något sådant.

Du får om du vill göra en vetenskaplig undersökning av det svenskfientliga våldet visavi etniskt motiverade våldsdåd mot den grupp du kallar "svartskallar". Den undersökningen skulle jag gärna läsa. Vem våldtar vem?

Om du är kirurg skulle jag bli något orolig, då du inte verkar helt stabil, men du kanske är duktig med kniven.

Du får gärna precisera vad du menar när du säger att jag "drar alla över en kam".

Vissa av våra politiker tycks mena på att det inte finns några svenskar, bara sådana som bor i Sverige. På motsvarande sätt bör det då inte kunna finnas några Kurder utan bara turkar som bor i bergen (Irakier, Iranier), därav epitetet bergsturk (inte bergskurd).

Jag vill inte mena på att de områden som tidigare dominerades av indianer, uighurer, maorier, tibetaner, västsaharier, aboriginer,(kanske även samer) etc. skulle ha blivit sämre för att de numera i större eller mindre omfattning behandlas som bespottade minoriteter i sina egna länder. Däremot tror jag att de (om de hade haft chansen att välja) skulle ha röstat nej till den utvecklingen. Det är mest utav irritation över att de flesta svenskar verkar känna ett sådant hat mot sitt eget folk och sin egen kultur som jag driver denna blogg.

Anonym sa...

Ali skrev: "Kan du plocka ut de 10% som är ok från de andra 90% när de söker asyl?

Står det i pannan på de...att den här djäveln är en dittan eller dattan?

Inte så lätt! Antar att du skiter i de 10%."


Du å din sida skiter i stället i de svenskar som drabbas av våld från de 90% som inte är OK.

Varför är det (som du uppenbarligen ser det) mer meriterande att välja att skita i alla svenskar som blir offer för våld från de 90% som importeras, vilka inte är OK??

(Den fiktiva siffran 90% är vald av dig. Enligt Brå är mellan 40% - 45% av män från Afrika, som har migrerat till Sverige, kriminellt aktiva. Det gäller ju känd brottslighet, så man kan väl anta, att > 50% av männen i denna grupp är kriminellt aktiva, om man beaktar hur underdimensionerad den svenska polisen idag är relativt den omfattande importen av gränsöverskridande brottslighet.)

Ali skrev: "Vad gör vi med de tre svenska dräggen...vart skickar vi de?"

Länder kan (som regel) inte exportera sina inhemska brottslingar.

Varför skulle detta vara en anledning till (eller en ursäkt för) att importera fler brottslingar??

Anonym sa...

Westerbotten, tack för en träffsäker blogg som hädanefter hamnar på den den dagliga läslistan!

Anonym sa...

Jag är inte den enda...det finns många som jag.

Jag medger (läs noga...för ni kan väl läsa!) MEDGER att invandringspolitiken har problem.

Som det sköts idag...blir det en förlustaffär...men alla är inte en förlust!

Men lösningen är inte SD...

Om jag ser ett bråk...där invandrare ger sig på en svensk...går jag emellan. För om de är 5 mot 2...är det orättvis. De förstör för mig.
Anders Eklund...är Anders Eklund...Alla Anders är inte onda.

Men Ali Muhammed våldtäcksmannen...symboliserar alla som heter Ali eller ser ut som Ali. Fatta detta!

Detta är vad jag menar att dra alla över en kam.

En röst på SD eller andra främlingsfientliga partier löser inga problem.

Ok...SD får wow...låt oss dra till med 9%...de kommer in riksdag nästa val. Grattis!

De kan inte göra något skit...de andra partierna kommer aldrig samarbeta med de. Vänster samarbetar hellre med moderaterna och vice versa.

Kom ihåg vad som hände med Ny Demokrati. Och då ska säga att t.o.m jag tycker att Bert Karlsson är delvis klok.

Men SD...står för rasism...om inte alla medlemmar...så är det rätt många. Har bara en kärnfråga. Gör av med svartskallarna! Bevara Sverige Svenskt! De kan inte lägga en budget...de vet inte vad klimatförändringen är...många där kan inte ens stava ordet (ok ok fördomar...men roligt ändå!)

Sossarna vet problemet med invadringen. Därför vann Alliansen.

Borgarna har alltid genomfört svåra beslut som sossar inte vill ta tag i. A-kassan, sjukskrivningsproblematiken, etc.

Sossarna har förstört för mig som invnadrare....för SD har uppstått bara pga detta.

Alliansen kommer att lösa detta. Vänta och se.

End chansen för SD är att de får över 50%...och det vet ni i era vildaste fantasier att det inte kommer att hända!

Lägg er röst på stabila partier som genomför förändringarna ni så innerligt längtar efter...men de kommer göra det värdigt! Humant! Successivt!

Ni vill göra det över en kväll med hat och extrem-högerpopulism!

/Ali

Anonym sa...

Ursäkta vissa felstavningar...men lite tufft att svara på 4-5personer.

Är i underläge på denna sajt, men jag hoppas att jag kan bidra med något possitivt om invandrare.

För vi är inte drägg hela bunten.

Ni har all rätt att tycka som ni vill...så länge det inte blir hat och våld involverad. Så länge ni respekterar att alla är lika mycket värda.

Men....när ni ska massdeportera oss...om inga länder tar emot oss "drägg", då antar jag att det blir massgravar på Arlanda eller?

Får jag ligga överst i denna grav?
Eller får jag välja en gaskammare!
Eller hängning? Vad sägs om nackskott?
/Ali

Anonym sa...

Ali skrev: "[SD] kan inte göra något skit...de andra partierna kommer aldrig samarbeta med de. Vänster samarbetar hellre med moderaterna och vice versa."

Eftersom riksdagspartierna har bildat en kartell för att genomföra bl.a. den världsunika svenska invandringspolitiken, så kan riksdagspartierna tillsammans strunta i, hur denna unika invandringspolitik plågar svenskbefolkningen. Om SD kommer in i riksdagen, så blir det emellertid betydligt svårare för riksdagspartierna att fortsätta att helt ignorera hur svenskbefolkningen drabbas av deras världsunika invandringspolitik.

Ali skrev: "Lägg er röst på stabila partier som genomför förändringarna ni så innerligt längtar efter...men de kommer göra det värdigt! Humant! Successivt!"

Så obeskrivligt naiv du är.

"Power concedes nothing without a demand. It never did, and it never will.

Find out just what people will submit to, and you have found out the exact amount of injustice and wrong which will be imposed upon them; and these will continue till they have resisted with either words or blows, or with both."

PS Var ligger det "värdiga" och "humana" i alla de våldtäkter, rån, överfall, misshandel, dråp osv etc. som den världsunika invandringspolitiken påför svenskbefolkningen?

Anonym sa...

Jag beklagar alla brott som begås, oavsett vem som begår brottet.

Jag tycker inte att en gammal hederlig pensionär ska rånas av ett invandrargäng. Inte heller ör det ok att en 18 årig irakier misshandlas för att han är en "svartskalle".

Jag har stoppat det jag har sett. Jag har hindrat utlandsfödda att begå brott och jag har gett mig på rasister som ger sig på oskyldiga invandrare.

Våld är beklagligt! I alla dess former!

En del av er verkar någorlunda seriösa...och till er vill jag säga. Engagera er i de partier som har en framtid och förändra de. Den nya ministers (Nyamko) är minst dubbelt hårdare än vad hennes företrädare var. Hon tycker som jag. Det är svårt att anklaga henne för att vara rasist, för hon är svart. Sånna som hon och jag kommer att förbättra läget, för de som vinner mest på det är hon och jag. Skötsamma invandrare....så flyttas fokus till något annat för att skylla alla världens problem på...taskigt väder, fel breddgrad...bla bla

Det är för sjutton inte ok att omskära tjejer...vem kan påstå att det är ok. Det ska kriminalliseras. Barn ska växa upp med alla värderingar och vara religiöst neutrala tills de blir myndiga. Därför är jag emot omskärelse, emot konfrimation, emot dop, emot slöja på barn.

Ett barn som får bära slöja från 7 års ålder kommer att känna sig naken utan den, som om vi skulle springa omkring som nudister.

När man blir vuxen ska man få köpa öl, ta körkort, döpa sig, bära slöja, tillhöra en satanistgrupp...etc.

Jag är inte trångsynt. jag är liberal...socialliberal. Någon skrev att jag skiter hur det går för de 90% svenska offren.

Det är klart jag bryr mig. Jag har en svensk fru...och även om jag inte skulle ha det så skulle jag bry mig.

Jag är emot religion. Det är grunden till 90% av världens problem.

Ni skrver att jag är naiv...men ni är verkar naiva...jag är integrerad och vill att andra ska vara det också.

Man tar seden dit man kommer. men man ska komma ihåg sina rötter, utan att kränka någon.
/Ali

Anonym sa...

Företrädare ska vara föregångare så klart....
Nu börjar jag bli trött anser jag...
/Ali

Westerbotten sa...

Försök lugna ner dig nu. Dröm sköna drömmar om Nyamko och om hur hon bländas av ditt knivskarpa intellekt.

Anonym sa...

"Westerbotten"
Jag är lugn som en filbunke!

Dina ironiska kommentarer lyser upp min skärm i denna sena timme!

Vad jag har för intellekt återspeglas i mitt vardagliga liv.
De som står mig nära avgör vilken nivå den ligger på.

Hoppas du sover bra också, utan mardrömar om Nyamko. För sånna som hon är det väl det sista du vill ha i Sverige. Invandrare som har nått toppen. Så overkligt, för dig! Det är ju en omöjlig ekvation!
Du är så förblindad av dina värderingar, att du inte ens i dina värsta mardrömar kan föreställa dig en svart minister i Sverige. Sånna som hon och jag passar inte in i det du kallar invandrare, allt som dina predikningar handlar om!

Men...du det är inte din mardröm. Det är den sköna verkligheten!

Eliminera oss skötsamma invandrare först (med våld som säkerligen finns i era politiska "verktygslådor" som ska garantera ert slutmål).

Då är det bara "dräggen", som någon kallar invandrare som inte anpassar sig och/eller sköter sig, kvar.

Det kan ju inte vara så svårt!!! Enligt er så finns det inte så många skötsamma invandrare. På en månad eller t.o.m. en vecka har ni raderat ut oss!

När ni blivit av med oss, kan ni ju få en bred opinion på er sida!

SD-majoriet! Hurra! NSF-jublar!

Träd då ur EU och bilda så sakteligen "fjärde riket"!

Lycka till!
/Ali

Anonym sa...

Ali/Anonym: Ju mer jag läser av vad du skriver, desto mer framstår det som att du faktiskt har vissa problem med faktumet att du är invandrare (får jag gissa att du är iranier?) i Sverige. Du är snabb med att framhäva alla dina positiva sidor, och det får du gärna göra, men du medger också att det finns avsevärda problem med den typ av invandring som vi har till Sverige. Men du ger inga förslag till hur det skall lösas. Hela din attityd visar att du har gått in i igelkottsposition och förvarar dig mot något som inte ens har påståtts här. Westerbotten ber dig att ta fram exempel på var han har sagt det du påstår, jag ser inga sådana exempel från din sida.

Om du nu är så svensk som du påstår dig vara så vore en röst på t ex Sd det enda rätta för dig. Likt dom många andra invandrare i Sd som ställer upp på det svenska samhällskontraktet borde du förstå att människor som du är bland dom som har mest att förlora på den slaskinvandring vi ser idag.

Du ÄR medveten om problemen med den sinnessjuka asyl- och anhöriginvandringen till Sverige, men vad gör du åt det? Du är enligt egen utsago i stora delar försvenskad, innebär det att du ställer dig på svenskarnas sida när man diskuterar invandringens nackdelar, eller anser du att alla gränser bör öppnas, för alla som önskar bo i Sverige?

Jag är starkt kritisk till dagens invandring och till utopin om ett fungerande multikulturellt samhälle. Det finns så vitt jag vet inte ett enda fungerande exempel i världshistorien att något sådant skulle ha varit varaktigt fungerande. Än värre är det i Sverige där politiker och massmedia med förtjusning hejar på det utbyte av svenskar mot andra nationaliteter som pågår för fullt. Vad som uppstår då är ingen mångkultur, det är en monokultur främst bestående av en muslimsk kulturkontext som stinker av medeltida värderingar och intolerans mot oliktänkande. Är det sådana saker du tycker Sverige skall ha? Byta ut befolkning och kristna grundvärderingar mot islamsk sharialagstiftning?

Och snälla du, för att försöka hålla debatten på en hyfsad nivå vore det önskvärt att du slutar upp med att dra fram dom dåliga exempel bland svenskar som finns och undra om man skall "kasta ut" dom också. Bara för att invandringen idag står för en förkrossande överrepresentation i brott, främst grova sådana, så innebär inte det att etniska svenskar skall "kastas ut" från sitt fädernesland för att dom begått liknande brott. Man kastar inte ut folk från det land som sett generationer av deras förfäder födas här, oavsett vad dom gjort. Det anser jag vara en så självklar sak så det inte ens behöver diskuteras, och vill du framhärda i detta är jag rädd för att du framledes knappast kan tas på allvar. Hur gör man i ditt hemland? Kastar man ut grova brottslingar där, även om dom sedan generationer har sina rötter där? Vi har nog med våra egna grova brottslingar utan att vi årligen skall behöva importera flera från utlandet.

Jag tycker du skall ställa dig frågan vad du kan göra för Sverige, landet som gav dig ett nytt hem och som givit dig chansen att bli vad du är idag. Om du tycker invandringen av idag är ett problem så får du se till att arbeta för en förändring, det borde man kunna få begära av dig efter allt som detta land hjälpt dig med.

Anonym sa...

Fenrisulv,
Håller med i princip det mesta du skrev i din sista kommentar faktiskt...men främst två saker håller jag inte med om.
1. Jag har inga problem med att ha utländsk bakgrund och de i min omgivning har inte det heller
2. En röst på SD är inte lösningen

Ett bra exempel som jag kan dra som man bör göra är detta:

- Barn skall få vara barn. Om man ser till att religionen inte präglar barns liv på ett negativt sätt så har man vunnit massor.
Då kan man lagstifta bort allt som är ensidig religiöst stämplad. T.ex dop, konfirmation, slöja, vägran att äta viss föda (griskött), etc. Barn ska få lära sig om alla religioner på ett neutralt sätt (i skolan). Likaväl om alla ideologier.

Sedan när man är myndig kan man välja att bli döpt, tro på Asagudar, omskära sig, bli muslim, bli satanist...you name it!
Man kan då göra allt vad man vill så länge man inte förtrycker eller stör, eller hotar en annan människa/grupp.

Detta är mitt liberala ställningstagande vad gäller religion. Och tro mig jag vet hur illa islam kan vara...i alla dess former. Men det kan även kristendomen (t.ex Kristibrud och sekten i Knutby).

Utgår man från denna ovan angivna modell, då har man ändå visat respekt för religionfrihet, men under ansvar. För om man inte växer upp med endast en skev bild om hur saker och ting skall vara och har fått en blandning av allt...då visar man respekt för alla andra med avvikande uppfattning när man är vuxen.

Jag är ateist och tror på Darwins teorier. Men jag vill inte tvinga på andra min uppfattning, fast jag är 100% säker på att jag har rätt.

Tro mig att det inte är en slump att vi har en svart migrationsminister och tro mig att det finns många inom alliansen som kämpar för tydligare krav på invandrare och de som är drivande är just invandrarna, både framför och bakom kulliserna. Men fuskandet skall bekämpas i alla former och på alla nivåer. Alliansen har skött sig riktigt bra hittills och mer förändringar kommer att komma...var så säker på det!
/Ali

Anonym sa...

Ali skrev: "Jag beklagar alla brott som begås".

Den formuleringen kanske sammanfattar Alis inställning till Sveriges världsunika invandringspolitik.

Ali "beklagar" konsekvenserna för svenskbefolkningen, men Ali verkar inte kunna tänka sig att stävja inflödet till Sverige.

----

Varför får Ali en sådan ångest inför perspektivet, att det kommer in ett parti i riksdagen, som är kritiskt till Sveriges världsunika invandringspolitik?

----

PS Ali skriver: "Tro mig att det inte är en slump att vi har en svart migrationsminister".

Öhh.. alla med fler än två hjärnceller inser givetvis, att Sabuni är s.a.s. inkvoterad p.g.a. sin hudfärg. Anser Ali att detta är positivt eller negativt eller vad vill Ali ha sagt?

Anonym sa...

Munnin,

Tyvärr så förekommer en sak i Sverige som jag aldrig har förstått mig på. Man kan sällan kritisera invandrare sakligt, utan att beskyllas för att vara rasist.

Det är inte svart eller vitt. Man behöver varken älska eller hata invandrare. Saklig kritik är berättigad, vem den än gäller och då handlar det inte om man är invandrarälskare eller -hatare.

De intellektuella invandrarna har insett detta, sedan länge.

Nyamko är säkerligen kompetent för sin roll, men hon kan inte så lätt beskyllas för att vara rasist, vilket ger henne överläge i hennes roll som minister med de förändringar hon genomför/ska genomföra.
Detta är vad jag kallar ingen slump!
/Ali

Westerbotten sa...

Du är välkommen att lista vilka remarkabla förslag Sabuni drivit igenom hittills. Hon har väl varit minister i cirka två år nu så ett antal exempel borde finnas att tillgå.

Westerbotten sa...

Är det för övrigt en utbredd socialliberal ståndpunkt att ras ska tillmätas minst lika stor betydelse som kompetens vid vissa tjänstetillsättningar?

Anonym sa...

Låt mig tilägga att Sabuni inte är "migrationsminister" som överbegåvade Ali påstod utan integrationsminister.

Migrationsminister är allas vår "vän" Billström alias "bastu-entusiasten från Lund".

I övrigt delar jag bloggens uppfattning om Sabuni lovade runt men levererade tunt. Mera av denna vara lär vi se inför nästa val i takt med att Sd:s siffror stiger.