fredag 21 november 2008

Landsförrädarna!!!

Antiism har publicerat en fullständig lista över hur riksdagsledamöterna röstat i Lissabonfördragsfrågan.

Bland de landsförrädare som sitter på Västerbottniskt mandat återfinns:

Karl Gustaf Abramsson
Ibrahim Baylan (lade ej någon röst)
Ulf Grape
Lars Lilja (lade ej någon röst)
Maria Lundqvist-Brömster
Helén Petterson
Britta Rådström (lade ej någon röst)
Åke Sandström
Gunilla Tjernberg (lade ej någon röst)
Åtta av förrädarna.
Två svenska hjältar återfinns även bland ledamöterna:
Thomas Nihlén
Liselotte Olsson

Noterbart är att tre av fem socialdemokratiska ledamöter valde att inte rösta, de räknas här som landsförrädare ändå eftersom de inte bemödat om sig att gå till riksdagen och rösta nej i den viktigast omröstningen den svenska riksdagen haft i modern tid. Visar det sig att någon varit frånvarande pga hjärtinfarkt eller liknande får vi väl ändra listan.

Fyra av landsförrädarna i västerbottens grannlän norrbotten driver en egen blogg:
norrblogg.blogspot.com
Dit kan ni gå och skriva in era kommentarer om deras förrädiska beteende.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ibrahim Baylan, av de enligt dig sk. "berikare" lade ner sin röst.

Ska du tacka han för att han inte är "landsförrädare"? (Hehe)

Jag ställer min fråga här med...och jag kommer att ställa den tills du svarar på den!

KOMMER DU ATT SKICKA HEM MIG OCKSÅ TILL MITT TIDIGARE HEMLAND?
/Ali, den nya storbesökaren av din blogg!

Anonym sa...

Att lägga ner sin röst är också ett sätt att ta ställning. I detta fallet är det uppenbart så att Baylan kanske inte riktigt uppskattade hur Lissabonfördraget ser ut, men under partipiskans vinande vågade han inte rösta nej, utan lade istället ner sin röst. Viktigast av allt är ju trots allt att inte hamna i onåd hos Gud, jag menar partiet, för då kan ju ens sittplats vid köttgrytorna försvinna och ges till någon annan, mer foglig idiot.

Westerbotten sa...

Vill du flytta tillbaka till ditt hemland får du bekosta flygbiljetten själv.

Baylan var vad jag kan förstå frånvarande vid omröstningen. Det är en formell skillnad mellan att vara frånvarande och att vara närvarande men att avstå ifrån att rösta.

Vad är det för fel på ironi?

Anonym sa...

"Westerbotten"
Jag VILL vara kvar. Låt mig omformulera min fråga...kommer du TVINGA hem mig om du kan? Fast jag tillhör de skötsamma invandrarna?

Jag råd att flyga first Class! Men det var inte frågan!

Tvång! Kommer du tvinga hem mig med nrä din kära SD har 51% av rösterna?
/Ali

Westerbotten sa...

Jag hoppas att du är tacksam över att landstinget spenderar så många av skattebetalarnas pengar på dig att du har råd att flyga first class.

Din fråga bör du ställa till Jimmie Åkesson, han har en annan blogg.

För övrigt skulle jag vilja klassificera dig som en av de mest odrägliga invandrare jag träffat på, som skriver långa tirader fyllda av hat, förolämpningar, hot , lögner och grandiosa vanföreställningar.

Anonym sa...

Allra först,

Hej Westerbotten. Första gången jag besöker din blogg. Mycket glädjande att finna en blågul blogg i det röda Västerbotten :-)

Anonyme Ali,

Är du säker på att du vill vara kvar i Sverige? Med den extrema fientlighet och misstänksamhet du uppvisar mot det enda politiska parti som värnar det svenska, så är det motiverat att ställa frågan. Dessutom kan du räkna med att det för dig så förhatliga partiet kommer växa, i enlighet med opinionsmätningar samt hur utvecklingen varit icke minst i våra nordiska grannländer.

"röstat på Lissabonfördraget för Landsförädare...! Det ordet är väl hatiskt, respektslöst och kränkande?"

Det hade varit mer intressant om du istället för att tycka synd om de utpekade och ansvariga makthavarna, istället försökt motivera varför du anser att dessa riksdagsledamöter genom godkännande av Lissabonfördraget inte skulle gjort sig skyldiga till brott mot svensk grundlag, vilken säger att all makt skall utgå från svenska folket!

SDU kommer f.ö. polisanmäla de 243 riksdagsledamöterna för just högförräderi. Motivationen kan du läsa här:
http://www.sverigedemokraterna.net/index.php?action=fullnews&id=1063

Ang. dina frågor om Sd's politik, så läs själv! Partiets program och dokument på olika områden är offentliga och enkelt tillgängliga på partihemsidan, inom 2 musklick. Du hittar om du vill. Läs och lär. Det är aldrig fel att känna sin "fiende", vilket du absolut inte ger intryck av att göra i nuläget.

Westerbotten sa...

När man skriver om landsförräderi bör man använda just termen landsförräderi och inte någon förskönande omskrivning.

Det normala sättet att behandla kommentarer som inte håller sig till ämnet och bara innehåller en massa meningslöst svammel är att helt enkelt inte publicera dem. (Går förstås bra att radera dem i efterhand också)